mandag den 5. september 2011

At få feedback

Jeg elsker feedback. Negativ eller positiv er sådan set ét fedt. Bare det at få feedback og dermed have en chance for at vide: "Det var godt" , "det var noget værre lort" , "det skal du lige huske næste gang", "det der fungerede ikke", "det der fungerede rigtig godt" osv.
På den måde har jeg en chance for at lære og forbedre mig til en anden gang. Værre er det, hvis jeg ikke fatter, hvad det var der rent faktisk fungerede. Så er der en risiko for, at jeg gætter forkert og retter noget til fremtidige projekter, der slet ikke havde behov for at blive rettet. Jeg ved det, jeg virker usikker lige nu - men jeg er jo trods alt midt i en læringsproces og der må det være tilladt at være usikker. Hvis ikke her - hvor så?

Jeg har idag fået lidt feedback fra Nordulf.dk. De kunne godt lide forslaget med runen, men der skulle liiiige justeres lidt her og der. Sagt på en anden måde: "Logoet manglede lidt Xfaktor". Det er jo fantastisk, at et firma tager sig tid til at give den slags kritik. Jeg ved godt, at de i sidste ende får et bedre logo ud af det. Jeg har nemlig nu sendt et nyt bedre forslag. Derfor er det nu alligevel dejligt at få feedback.

I andre konkurrencer, jeg har deltaget i, har jeg endnu ikke været så heldig at få feedback. Så ved jeg kun, at forslaget ikke blev valgt. Det lærer jeg jo ikke meget af. Så sidder jeg bare lidt skuffet tilbage, uden at vide hvorfor jeg ikke var blandt kandidaterne. Det er jo ikke sikkert, at de forslag jeg er kommet med, slet ikke var brugbare. Måske passede de bare ikke lige ind i firmaets smag. Det får jeg så aldrig svar på.

Alt i alt: Har du tid til at give feedback, så gør det. I hvert fald hos mig. Det giver stjerner i min bog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar