onsdag den 12. september 2012

Note to self

Øv dig på din elevatortale!

Jeg var i mandags ude med 6 nye ansøgninger. Hvor jeg fik facetime med chefen alle 6 steder. Mit problem: Min elevatortale* stinker!

Det går meget godt i ca. 2 sekunder: "Jeg er nyuddannet grafisk designteknolog fra university college nordjylland. Jeg har haft marketing og emballage som linje. " og så går det som regel ned ad bakke derefter. Det ender tit ud i noget a'la: "Jeg kan derfor lave kampagner og emballage, men kan selvfølgelig også lave visuelle identiteter." Det er jo ikke ligefrem det, der sælger allerbedst.

Øv!


Jeg må øve mig hver dag, når jeg er i bad. Multitasking skulle være godt, har jeg hørt.







*Elevatortalen er den enetale, du kan fyre af på den tid, det vil tage for en gennemsnitlig elevator at komme fra stuen til max. 4. sal. På den tid skal du have præsenteret dig selv og hvad du kan- og på en eller anden måde få sagt det på en måde så personen du taler med kan huske dig. Det er altså en udfordring, der vil noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar