torsdag den 14. februar 2013

"Liker" du også på facebook?

Et firma kan få rigtig mange 'likes' på facebook, uden at det egentlig betyder noget. Det betyder ikke noget, hverken for den der 'liker' eller den der modtager 'likes'. Der er ikke rigtigt noget på spil.

Det har læger uden grænser nu lavet om på.

De har lavet en kampagne hvor Facebook 'likes' giver mening. Med kampagnen opfordrer Læger Uden Grænser til at du opretter en indsamling via facebook. En indsamling, hvor hvert 'like' du får på den 'post' du har valgt, donerer du én krone. Du kan selv vælge et maks. beløb for indsamlingen. Efter 48 timer donerer du automatisk det beløb 'likes' du har fået på din 'post', dog ikke mere end selvvalgt maks. beløb.

videokampagnen

Og giver det mening tænker du?

Jeg synes det giver fint mening for en velgørende organisation, at få noget ud af at det er blevet hverdag at være på facebook og 'like' på livet løs. Jeg er i tvivl om, hvor mange private vil lave en indsamling på denne måde. Man kan dog håbe at store virksomheder som Arla, Bestseller, Lego og Telenor vil tage ideen til sig.

Det ville helt sikkert også kunne købe lidt god goodwill til Danske Bank. Men som deres ry er for tiden, er jeg i tvivl om, om de vil få ét eneste 'like'.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar