tirsdag den 5. marts 2013

Om god behandling

Som jobsøgende er det lidt blandet, hvordan der bliver taget imod mine ansøgninger.

Det er helt forskelligt fra virksomhed til virksomhed hvordan svaret på en ansøgning er. Nogle svarer ikke engang med "et tak for din ansøgning - vi vender tilbage". Andre tager sig virkelig tid til at gennemgå hver enkelt - OG TAK FOR DET!

Jeg får i sagens natur ret mange afslag. Ellers var jeg jo ikke længere jobsøgende. Men der er virkelig forskel på hvordan afslagene lyder. Jeg er klar over at det langt fra er alle virksomheder, der har tiden til at vende personligt tilbage. Selvom det giver dem et meget bedre image. Jeg bliver derfor endnu mere glad for dem, der tager sig tiden til det. For det tager jo tid. En hel del tid, kan jeg forestille mig.

Ét af de firmaer, der har taget sig tiden til at give god feedback er Michelsen-HR. Her fik jeg både feedback på mit CV og på mit spørgsmål om, hvorfor det ikke lige blev mig. De er søde, venlige og høflige. Det tyder på, at de kan deres kram som HR-virksomhed. Jeg er slet ikke i tvivl om, at den kandidat, de ender med at tilbyde virksomheden, er den helt rigtige. Det var hermed en anbefaling af en HR partner set fra den anden side af bordet. TAK for en virkelig god behandling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar