fredag den 15. februar 2013

Mystisk markedsføring

Dette lillebitte skilt kunne jeg ikke lade være med at fotografere i Skanderborg midtby idag.
Jeg må formode skiltet skal gøre opmærksom på at lidl lige er åbnet og du kan komme dertil denne vej.Skiltet er så lille at de færreste bilister ser det. Der var desuden før langt at gå, hvis det var meningen fodgængere skulle bruge skiltningen til noget. Til gengæld er jeg sikker på det er en billig form for markedsføring, men så brug dog lokalpressen i stedet. Det må da være mere effektivt i så lille en by, hvor alle ved at lidl har været på vej siden sommer samt, hvor det ligger. Selv tilflyttere som os.


torsdag den 14. februar 2013

"Liker" du også på facebook?

Et firma kan få rigtig mange 'likes' på facebook, uden at det egentlig betyder noget. Det betyder ikke noget, hverken for den der 'liker' eller den der modtager 'likes'. Der er ikke rigtigt noget på spil.

Det har læger uden grænser nu lavet om på.

De har lavet en kampagne hvor Facebook 'likes' giver mening. Med kampagnen opfordrer Læger Uden Grænser til at du opretter en indsamling via facebook. En indsamling, hvor hvert 'like' du får på den 'post' du har valgt, donerer du én krone. Du kan selv vælge et maks. beløb for indsamlingen. Efter 48 timer donerer du automatisk det beløb 'likes' du har fået på din 'post', dog ikke mere end selvvalgt maks. beløb.

videokampagnen

Og giver det mening tænker du?

Jeg synes det giver fint mening for en velgørende organisation, at få noget ud af at det er blevet hverdag at være på facebook og 'like' på livet løs. Jeg er i tvivl om, hvor mange private vil lave en indsamling på denne måde. Man kan dog håbe at store virksomheder som Arla, Bestseller, Lego og Telenor vil tage ideen til sig.

Det ville helt sikkert også kunne købe lidt god goodwill til Danske Bank. Men som deres ry er for tiden, er jeg i tvivl om, om de vil få ét eneste 'like'.

onsdag den 6. februar 2013

Underlige priser

Altså uddelingspriser!

Jeg så denne nyhed på bureauBizz idag :

Nordjyske krative får deres egen pris


Jeg kan ikke lade være med at tænke: "Er det nu nødvendigt?"

Er der bureauer nok til 17 (SYTTEN!!) priser/kategorier? Jeg synes måske det er lige overdrevet nok. 


Til gengæld kan det være der kommer lidt fokus på hvordan man markedsfører sig ud af "krisen" - og det ville da være rart! 

Og efter at have læst med de små briller, er min kommentar. HVORFOR er der ikke nogen pris for bedste studieprojekt indenfor markedsføring?